This site uses cookies in order to function as expected. By continuing, you are agreeing to our cookie policy.
Agree and close

Articole Campania pentru situl Natura 2000 Cheile Doftanei: un exemplu de succes

Campania pentru situl Natura 2000 Cheile Doftanei: un exemplu de succes

Campania de informare-constientizare pentru conservarea si promovarea biodiversitatii sitului Natura 2000 ROSCI0283 Cheile Doftanei a mers mai departe de simpla promovare a ideii de conservare a naturii si a abordat idei practice de dezvoltare durabila si utilizare sustenabila a biodiversitatii, sugerand cai noi sau incurajand initiative deja existente de dezvoltare durabila pentru comunitatile din jurul sitului.

Release date 29/10/2019
Contributor Dorin Pop
Geographical coverage Romania
Concerned URL http://plan.ademed.eu/rezultate-proiect/
Source Asociatia pentru Dezvoltare si Mediu - ADEMED

Campania de informare-constientizare pentru situl Natura 2000 ROSCI0283 Cheile Doftanei a reprezentat o componenta a proiectului ”Plan de management pentru situl ROSCI0283 Cheile Doftanei”, desfasurat de Asociatia pentru Dezvoltare si Mediu - ADEMED, cu finantare prin Programul Operational Infrastructura Mare, Axa 4, obiectivul specific 4.1. 

Campania a fost derulata pe mai multe canale de informare, precum televiziune locala, pagina de internet a proiectului, pagina de facebook a sitului, afisul proiectului, materiale publicate, clip video de promovare, interactiuni directe cu publicul tinta.

Materialele publicate au constat in: afisul proiectului, brosura de prezentare a sitului Cheile Doftanei, Monografia sitului Cheile Doftanei si Indrumarul de dezvoltare durabila locala pentru afaceri si activitati economice in zona sitului Natura 2000 ”Cheile Doftanei”. Indrumarul de dezvoltare durabila locala reprezinta o sinteza interesanta intre nevoile de dezvoltare economica si cerintele de dezvoltare durabila a zonei respective, ilustrand cele expuse cu exemple foarte concrete, pentru a usura intelegerea unor principii de dezvoltare durabila. In ghid se arata importanta respectarii legitatilor ecologice ale ecosistemelor, alaturi de importanta respectarii legitatilor economice pentru toate afacerile locale din jurul ariilor protejate, pentru salvgardarea profitului pe termen lung. Apoi sunt identificate o serie de riscuri si de oportunitati legate de biodiversitate. Intre oportunitati sunt prezentate urmatoarele: posibilitatea certificarii ca produs montan, artizanatul local, ecoconditionalitati si valorificarea lor in context economic, turismul durabil si ecoturismul, utilizarea unei marci locale, surse locale de energie regenerabila.

Campania a inclus si interactiuni directe cu localnicii celor 4 comune cu teritorii in situl Cheile Doftanei: Brebu, Secaria, Sotrile si Valea Doftanei. De la intalniri fata catre fata, distribuirea brosurii, consultarea asupra planului si chestionare pentru rafinarea materialelor de publicat si pana la excursii tematice si ateliere de origami cu elevi, campania a utilizat din plin canalul interactiunilor directe cu populatia locala - una dintre cele mai eficiente modalitati de comunicare in mediul rural.

Pentru segmentul de populatie tanar nu au lipsit mijloacele electronice: de la pagina de internet a proiectului, la pagina de facebook si pana la un clip scurt de promovare a sitului si a ideii de conservare a naturii. 

O comunicare buna in teritoriu privind nevoia si exemple de modalitati practice de imbinare a nevoilor de dezvoltare economica cu cerintele de conservare a biodiversitatii se poate schimba mentalitatea in sensul adeziunii la principiile dezvoltarii durabile.

Este cert faptul ca majoritatea proiectelor de realizare a planurilor de management si a celor de implementare planuri de management au avut componente solide de comunicare. Ar fi interesant de realizat o sinteza a acestora, cu exemple practice, idei, bune practici, efecte pe plan local si lectii invatate. Comunicarea buna este o nevoie stringenta pentru conservarea biodiversitatii.